GDPR (Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov), ki je začela veljati 25. maja 2018, predstavlja eno najpomembnejših zakonodajnih reform na področju varstva osebnih podatkov. Ta evropska uredba prinaša obsežne spremembe glede načina, kako podjetja in organizacije obdelujejo in varujejo osebne podatke državljanov Evropske unije. Preverite več informacij na spletni strani Infocenter.si.
Zaščita uporabnikom
Uredba GDPR temelji na načelu krepitev varstva osebnih podatkov posameznikov, hkrati pa določa jasne obveznosti za podjetja in organizacije, ki se ukvarjajo z obdelavo teh podatkov. Glavni cilj je zagotoviti, da se osebni podatki obdelujejo v skladu z visokimi standardi zasebnosti, kar ščiti posameznike pred morebitno zlorabo ali nezakonito uporabo njihovih podatkov.
Ključna določba
Ena od ključnih določb GDPR je zahteva po preglednosti glede obdelave osebnih podatkov. To pomeni, da morajo podjetja in organizacije jasno razkriti, kako in zakaj zbirajo ter obdelujejo osebne podatke posameznikov. Poleg tega GDPR podeljuje posameznikom večjo kontrolo nad njihovimi podatki in določa, da morajo biti podjetja sposobna zagotoviti posameznikom dostop do njihovih osebnih podatkov ter možnost, da jih popravijo ali izbrišejo.
Vpliv
Kljub temu, da je GDPR evropska uredba, njegov vpliv sega preko meja EU. V bistvu velja za vsa podjetja, ki zbirajo ali obdelujejo osebne podatke državljanov EU, ne glede na to, kje so ta podjetja registrirana. To pomeni, da podjetja po vsem svetu, ki poslujejo z EU državljani ali imajo stranke znotraj EU, morajo upoštevati določbe GDPR.
Spodbuja zaupanje
GDPR, poleg svoje vloge v varovanju zasebnosti posameznikov, predstavlja tudi priložnost za podjetja, da izboljšajo svoj ugled in povečajo zaupanje strank. Z ustrezno implementacijo GDPR načel lahko podjetja izkoristijo potencial za razvoj inovativnih pristopov k ravnanju z osebnimi podatki, kar jim omogoča ustvarjanje konkurenčne prednosti na trgu ter gradnjo trdnih dolgoročnih odnosov s strankami.
Visoke kazni za kršitve GDPR določb so pomemben dejavnik, ki spodbuja podjetja, da vzpostavijo ustrezne mehanizme zaščite osebnih podatkov in se držijo predpisov.
12 korakov
Pri usklajevanju z GDPR je ključnega pomena, da podjetja in organizacije sprejmejo ustrezne ukrepe za varstvo osebnih podatkov. Obstaja 12 korakov, ki jih je priporočljivo upoštevati za dosego skladnosti z GDPR. Med njimi so ocena tveganj, izvajanje politike zasebnosti, usposabljanje zaposlenih in vzpostavitev mehanizmov za obveščanje o morebitnih kršitvah.
Skupaj s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov (GDPR) je nova slovenska zakonodaja o varstvu osebnih podatkov, ZVOP-2, pomemben mejnik na področju varstva zasebnosti. Skladnost s temi predpisi je ključnega pomena za zagotavljanje zaščite osebnih podatkov posameznikov in izpolnjevanje zakonskih obveznosti za podjetja ter organizacije po vsej Evropi.